Kondition och styrka

Bygga muskler, bränn fett, har roligt

Passens färgkod är blå

BOKA NU

BODYPUMP

bodypump passbeskrivning

Bodypump är en komplett träningsform som låter dig styrketräna hela kroppen. Den största fördelen med Bodypump är att du själv bestämmer hur jobbig du vill att träningen skall bli. Nästan alla övningar utförs med en skivstång som du själv justerar vikterna på. Bodypump är ett enkelt, effektivt och roligt sätt att komma i form!

instruktörer

  • Stina Hettema
  • Dennis Hettema
  • jennie hanspers
  • Madelen andersson
  • Helen Mattsson
  • åsa olsson

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

bodycombat

bodycombat passbeskrivning

BODYCOMBAT® är ett pass med kraft och energi där du kan släppa loss fightern i dig. Drivande och energisk musik i kombination med rörelser inspirerade från en mängd kampsporter ger dig den kick du behöver för att ta dig an din fantastimotståndare genom tio ronder.

instruktörer

  • Madelen andersson
  • åsa olsson

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

Classfit

Bild kommer snart!

classfit passbeskrivning

Ett högintensivt intervallpass där Du tränar igenom Din kropp på 45 min. Vi använder oss av vår egna kroppsvikt, samt viktplattor,andra redskap.

instruktörer

  • Linda ytfeldt
  • emma ström
  • anna grannas

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

tabata

Bild kommer snart!

tabata passbeskrivning

Ett högintensivt intervallpass där du tränar igenom din kropp på 45 min. Klassen bygger på olika övningar som vi tränar igenom ett antal varv. En riktig genomkörare där vi arbetar 20s-vila 10s Tabatas.

instruktörer

  • Pernilla stenqvist

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

SWitching

Bild kommer snart!

switching passbeskrivning

Ett cirkelträningspass, vi är i switching delen. Kort och intensiv träning som passar ung som gammal.

instruktörer

  • Pernilla stenqvist
  • monika olsson

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

x-fit

Bild kommer snart!

x-fit passbeskrivning

X-fit är ett styrke- och konditionsprogram som bygger på ständigt varierande funktionella rörelser utförda under hög intensitet och olika tidsintervall. tränar sk.WOOD =work of the day. alltid en lättare teknikgenomgång. Nybörjare hänvisas helst att först gå på nybörjar passet. Rolig och jobbig effektiv träning med basövningar. Man arbetar alltid efter sin egna förmåga.

instruktörer

  • Thommy Blom
  • Emma ström

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

spinning

Konditionsträning för alla

Passens färgkod är ljus blå

BOKA NU

sprint

sprint passbeskrivning

LES MILLS SPRINT™ är inget vanligt cykelpass. Det är en tuff 30 minuters HIIT-träning som passar alla oavsett träningsbakgrund. Inspirerad av disciplinen Sprint inom cykelsport använder du dig av cykeln som ett verktyg, för att snabbt ta dig mot dina träningsmål. Fördelen med att träna HIIT på cykel är att tekniken är enkel att genomföra och belastningen på kroppens leder minimal. Klassen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall, för att sedan vila och återhämta sig innan du återupprepar intervallen.

instruktörer

  • Dennis HETTEMA
  • SUSANNE BERG

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

pulse spinning

BOKA NU
Bild kommer snart!

polar pulse spinning passbeskrivning

Konditionsträning på cykel med pulsbälte och sändare. Pulsmätaren känner av din puls under hela passet. Med pulsträning låter du pulsen vara styrande i träningen. Du får ett effektivt träningsstöd för att hitta rätt nivå utifrån dina egna förutsättningar och träningsmål.

instruktörer

  • DENNIS HETTEMA
  • Anna Håkansson
  • Carina Jannesson
  • Hanna Zettergren
  • Jeanette Dahlström

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

spinning

BOKA NU
Bild kommer snart!

Spinning passbeskrivning

Högintensiv konditionsträning. Instruktören guidar dig genom klassen och du anpassar själv motståndet för att få rätt intensitet. Varierande musik och instruktörerna själva lägger upp klassen. Ett roligt svettigt konditionspass.

instruktörer

  • Anna Grannas
  • Dennis Hettema
  • Anna Håkansson
  • Hanna Zettergren
  • Jeanette Dahlström
  • lina grahn
  • Linda Ytfeldt
  • Pernilla Stenqvist
  • Rebecka darth
  • Susanne berg

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

lätt spinning

BOKA NU
Bild kommer snart!

lätt spinning passbeskrivning

En spinningklass på 45 min. Bra att gå vidare efter bas. Vi jobbar växelvis med rak-stäckor och klättringar. Motståndet anpassas efter din förmåga och instruktören vägleder.

instruktörer

  • Pernilla stenqvist
  • dennis hettema
  • Linda ytfeldt

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

core och funktionellt

Allt börjar med en stark core

Passens färgkod är grön

BOKA NU

Ryggympa

BOKA NU
Bild kommer snart!

ryggympa passbeskrivning

Ett pass med lite lugnare tempo utan hopp med fokus på muskulaturen kring mage, rygg, och höft/bäcken.Gummiband,viktplattor samt fler redskap kan användas.

instruktörer

  • carina jannesson
  • hanna jönefors
  • maria zaidorsdotter
  • pernilla stenqvist
  • rebecka darth

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

cxworx

cxworx passbeskrivning

CXWORX är ett tufft, funktionellt och effektivt pass som stärker hela kroppen med fokus på bålen. Du jobbar med motstånd i form av gummiband och viktplattor vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt. CXWORX är ett förkoreograferat pass från Les Mills som byts ut var tredje månad.

instruktörer

  • Marielle Broberg-Lund
  • susanne berg
  • rebecka darth
  • madelen andersson
  • Helen matsson

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

mage rumpa lår

BOKA NU
Bild kommer snart!

mage rumpa lår passbeskrivning

Enkelt men utmanade styrkepass med fokus på Mage, Rumpa och Lår. Ett kanonpass för att forma kroppen! Vi använder i första hand kroppen som redskap.

instruktörer

  • stina hettema
  • Rebecka Darth

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

styrka med boll

BOKA NU
Bild kommer snart!

styrka med boll passbeskrivning

Ett pass där vi använder pilatesbollen genom hela klassen tillsammans med vikter,hantlar och skivstång och den egna kroppen. Bålstabilitet genomsyrar hela klassen, vi jobbar igenom hela kroppen. Styrka och balans.

instruktörer

  • Pernilla stenqvist
  • carina jannesson

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

kettle core

BOKA NU
Bild kommer snart!

kettle core passbeskrivning

Kombinations pass med bålstabilitets träning, kondition & styrka där vi även använder järnklot.

instruktörer

  • Linda ytfeldt
  • Jeanette dahlström

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

core

BOKA NU
Bild kommer snart!

core passbeskrivning

Bålstabilitets träning-mage-rygg-styrka & balans. För en stark muskulatur som stärker din upprätta hållning och främjar hållningen. Viktplattor mm. redskap kan användas som hjälpmedel.

instruktörer

  • Pernilla stenqvist
  • Carina jannesson
  • Linda ytfeldt
  • jeanette dahlström
  • hanna zettergren
  • stina hettema
  • åsa olsson

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

Dans och step

Träna med ett stort leende på ansiktet

Passens färgkod är röd

BOKA NU

bodystep

BODYSTEP passbeskrivning

Enkel och tuff stepklass för dig som snabbt vill komma igång med rolig och tuff konditionsträning utan krångliga kombinationer. Vi byter övningar till varje låt. 45 effektiva, roliga, hjärtpumpande minuter som förutom konditionsträning också innehåller en del styrka. Passet från Les Mills är förkoreograferat  och var tredje månad kommer ett nytt program med ny musik och nya rörelser.

instruktörer

  • STINA HETTEMA
  • HELEN MATTSSON
  • SUSANNE BERG

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

bodyjam

BODYJAM passbeskrivning

BODYJAM är konditionsträning där du njuter av känslan i dansen! En utmanande blandning av nya dansstilar och het musik gör att du har kul och svettas samtidigt. Liksom alla Les Mills-program släpps var tredje månad ny musik och koreografi. Passar dig som vill ha en utmanade koreografi och gillar att dansa!

instruktörer

  • DENNIS HETTEMA
  • CHARLOTTE ANDERSSON

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

aeromoves

BOKA NU
Bild kommer snart!

aeromoves passbeskrivning

Ett roligt fartfyllt pass mix av aerobic och dans, konditionspass med enkla stegkombinationer som upprepas,avslutas med säte, höft, mag-träning. Passar alla.

instruktörer

  • pernilla stenqvist
  • stina hettema

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

step up

BOKA NU
Bild kommer snart!

step up passbeskrivning

Koreograferat pass där vi jobbar med step brädan, roligt och glädjefyllt konditionspass.

instruktörer

  • stina hettema
  • åsa olsson
  • pernilla stenqvist
  • Linda ytfeldt

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

hi impact

BOKA NU
Bild kommer snart!

hi impact passbeskrivning

Intensiv konditionsklass med enkla övningar och högt tempo.

instruktörer

  • stina hettema

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

FLEX

Body & Soul

Passens färgkod är gul

BOKA NU

bodybalance

bodybalance passbeskrivning

BODYBALANCE™ är en perfekt blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig fokuserad och lugn. Till skön och avslappnande musik tränar du styrka, balans och rörlighet och avslutar med avslappning. BODYBALANCE™ är ett förkoreograferat pass från Les Mills.

instruktörer

  • Maria zaidorsdotter
  • stina hettema
  • Nina Ansell-Willner

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP

mamma barn

BOKA NU
Bild kommer snart!

mamma barn passbeskrivning

En lättare form av träning tillsammans med ditt barn. Anpassad efter dig som nyss fått barn, du får hjälp att komma igång efter graviditet och förlossning. rekommenderar att du varit på efterkontroll hos din barnmorska innan du deltar första gången. Medtag filt till barnet att ligga på. Pappor givetvis välkomna.

instruktörer

  • stina hettema
  • linda ytfeldt
  • pernilla stenqvist

pass nivåer

  • rörlighet
  • styrka
  • kondition
  • KOORDINATION
  • HOPP